Nacionalni susret članova Papine Svjetske Molitvene Mreže u Rimu

U Rimu se od 28. i 29. lipnja održala proslava 175-e obljetnice djelovanja Apostolata Molitve a danas Papine Svjetske Molitvene Mreže uključujući i Euharistijski pokret mladih. Osim tih 175 godina povijesti, obljetnica je obilježila i deset godina od kada je započeo proces obnove Apostolstva molitve (koji je od sada kao Papino djelo s legalnom upravom u vatikanskoj državi), koji je odobrio papa Franjo.

Obljetnica je obilježena u Vatikanu s međunarodnim sastankom na kojem je sudjelovalo 52 delegacije Molitvene mreže s pet kontinenata, koje predstavljaju više od 5.000 ljudi a među njima su bili predstavnici iz Hrvatske p. Zvonko Vlah, nacionalni ravnatelj i njegovi suradnici  Nelica Validžić i Darko Fiket.

Opći smjer i koordinacija ovog dvodnevnog događaja bio je u nadležnosti O. Frédéric-a Fornos, SJ, – međunarodnog delegata Papine svjetske molitvene mreže, koju je imenovao Sveti Otac 2016. – i njegov međunarodni tim.

27.06.2019. (četvrtak)

Stigao je i taj dan kada smo se mi uputili na naše putovanje vlakom prema Rimu. Našem veselju nije bilo kraja kada smo sjeli u vlak i započeli naše zajedništvo. Bila je to prilika da se još dublje upoznamo i razgovaramo kako i na koji način još poboljšati djelovanje naše zajednice. Bilo je mnogo pretresenih tema uz suzajedništvo ostalih putnika a na naše oduševljenje obitelji iz Pakistana uz njihovu dječicu koja su se prvo sramežljivo približavala nama a zatim ohrabrili i učinili prvi korak pa su se tako uz njihov savršeni engleski jezik ispjevale dječje pjesmice, zatim zahvaljujući suputnici Beatrice dobili su boje pa su dječica crtala s nama a i mnogim drugim igrama s njima nam je vrijeme vožnje zaista brzo prošlo.

Pozdrav svima s početka putovanja vlakom
Igra s djecom našim suputnicima

Po dolasku u Rim upoznavali smo se s njihovim Metroom koji nas je oduševio lakoćom i brzinom dolaska na željeno odredište po linijama A, B i C koje smo taman usvojili u nekoliko dana. Nakon što smo stigli na željeno odredište u dom Hrvatskih hodočasnika u Rimu te osvježenja od puta zajedno smo izmolili krunici i imali svetu Misu nakon koje smo večerali i otišli na spavanje.

Gospa u vrtu Domu Hrvatskih hodočasnika u kojem smo odsjeli
Misno slavlje odmah po dolasku

28.06.2019. (petak)

Otvaranje ove obljetnice, 28. lipnja, izabrano je povodom svetkovine Srca Isusova, godišnjeg blagdana Papine svjetske molitvene mreže. Prisutna su bila izaslanstva iz Europe, Amerike, Afrike, Južne Azije i Azije i Oceanije. Međunarodni susret otvorio je vrata dvorane Pavla VI u 8 sati ujutro, kada su izašle različite regije koje čine Papinu svjetsku molitvenu mrežu. Frédéric Fornos, SJ, održao je pozdravni govor, nakon čega je uslijedio institucionalni spot Molitvene mreže, u kojem su predstavnici iz cijelog svijeta potvrdili svoju predanost mobiliziranju katolika na svijetu kroz molitvu i djelovanje, te odgovoriti na izazove čovječanstva i misije Crkve. Nakon toga predstavljen je Euharistijski pokret mladih (EYM): ovaj međunarodni pokret kršćanske formacije za djecu i mlade, prisutan u mnogim župama, aktivno sudjeluje u dinamici molitve i službe koja karakterizira čitavu molitvenu mrežu, pomažući svima da razvijaju prijateljstvo s Isusom.

Međunarodni susret u dvorani Pavla VI

Oko 12 sati nakon kratkog uvoda  Frédérica Fornosa, SJ, i uz nazočnost Artura Sosa – vrhovnog poglavara Družbe Isusove, pridružio se proslavi 175-te godišnjice AM i 10 obljetnice od početka obnove – papa Franjo.  Predstavnici 6 izaslanstava dali su svjedočanstvo Svetom Ocu o radostima i dubokom iskustvu u molitvi koji je jednostavno nazvano ‘put srca’. Papa Franjo, nakon što je saslušao svakog od njih i osobno ih pozdravio, obratio se svima nazočnima izražavajući svoju zahvalnost za sav uloženi trud i time potvrdio molitvenu mrežu ističući da ona mora biti u “temeljima misijskog poslanja Crkve“ pa i šire – „u suosjećanju prema svijetu“. Time je Papa svima nama posvijestio, da je “srce misijskog poslanja Crkve –molitva”.

Darko Fiket, web master, p. Zvonko Vlah, nacionalni ravnatelj i Nelica Validžić, prevoditeljica

Apostolat molitve /sada PSMM/, uz pomoć u digitalne tehnologije, približava se starima i mladima, pomažući im dati novu životnost tradicionalnom apostolatu molitve. Potrebno je da se poslanje Crkve prilagodi vremenu i da koristi suvremena sredstva koja nam tehnika stavlja na raspolaganje. Radi se o ulaženju na suvremena područja naviještanja milosrđa i Božje dobrote – rekao je između ostalog papa Franjo.

Nakon toga, uslijedio je dojmljiv trenutak za sve prisutne u kojemu nas je  Sveti Otac potaknuo na promišljanje –  u tišini – i na molitvu srcem. Potom je uslijedila molitva za misijsko poslanje Crkve.  Bilo je  dirljivo gledati prisutne kako u sabranosti, tišini, s velikom pažnjom i radošću pomno prate svaku riječ izgovorenu od pape Franje. Nakon susreta to se zajedništvo nastavilo na Trgu sv. Petra i okolnim ulicama Vatikana gdje je odzvanjala pjesma i radost prvog dijela susreta. Mi smo dio slobodnog vremena iskoristili za obilazak kupole i bazilike sv. Petra, zajedničko fotografiranje i kupovinu suvenira za naše najmilije.

Pogled s kupole 1
Pogled s kupole 2

28. lipnja – misa u Sv. Ivanu Lateranskom

„Božja providnost“

175. obljetnica Papine svjetske molitvene mreže nastavljena je euharistijskim slavljem u bazilici sv. Ivana Lateranskog – katedrali rimske biskupije. Misa je započela u 19 sati, a predslavio ju je isusovački vrhovni poglavar /general/ Arturo Sosa, uz suslavitelje  kontinentalnih koordinatora molitvene mreže. Frédéric Fornos, SJ, je održao homiliju, u kojoj je istaknuo kako je u PSMM-ži tzv.’Put srca’ zapravo škola milosrđa koja nas preobražava da uđemo u misiju suosjećanja prema svijetu. “Ovako se sabire naša misija”, primijetio je međunarodni delegat. “Imati Isusov pogled i geste prema drugima, prema svijetu, nudeći vlastiti život. I tako, našom molitvom (koja je već jedan način ljubavi), možemo voditi muškarce i žene Srcu Isusovu i suočiti se s izazovima našeg vremena, sve pak je to povezano s misijskim poslanjem u suosjećanju  za svijet. “

Ulazna procesija
Ulazna procesija 2

Ovdje moram istaknuti zahvalu pateru Zvonku koji mi je omogućio da ministriram u toj svečanosti uz aktivno sudjelovanje kroz službe koje su mi bile povjerene. Osjećao sam iznimni ponos ali istovremeno i odgovornost te sam mogao još dublje doživjeti i svoje služenje Crkvi i narodu uz neopisiv osjećaj koji me je prožimao u tim trenucima.

Predslavitelj mise isusovački vrhovni general Arturo Sosa
Homilija Frédéric Fornos , međunarodni ravnatelj PSMM i Euharistijskog pokreta mladih

Nakon svete Mise i sabiranja dojmova otišli smo u obližnji kafić i ustanovili da su pokloni za naše najmilije ostali u bazilici. No i to nam je bila jedna lekcija povezana s Božjom providnošću…, koja je danas mnogima strana, a Bog se zapravo brine za sve i tko se uzda u Njega uviđa da se ništa ne može izgubiti!

Prinos darova 1
Prinos darova 2
p. Zvonko Vlah tijekom misnog slavlja
Zajednička fotografija sa Frédéric Fornos , međunarodnim ravnateljem PSMM i Euharistijskog pokreta mladih
Zajednička fotografija sa isusovačkim vrhovnim generalom Arturom Sosa

29.06.2019. (subota)

Sastanak nacionalnih ravnatelja Papine svjetske molitvene mreže
„Izgubljeno – nađeno“

Drugi dan proslave okupio je na sastanku, ravnatelje i nacionalne koordinatore Papine svjetske molitvene mreže i njezina ogranka za mlade (EYM), u sjedištu Generalne kurije Družbe Isusove u Rimu. U 10 sati dan je počeo uvodnim riječima Frédérica Fornosa, SJ. Tijekom susreta  izmijenili su se razne ideje  i projekti kako bi se učvrstila Mreža za molitvu te došla do svakog čovjeka nazvana „Put srca“.

Susret sa drugim delegacijama 1
Kineski predstavnici na susretu

Pred kraj sastanka pridružio se i general Družbe Isusove Arturo Sosa,  izražavajući zahvalnost svima za ovaj proces koji je bivši generalni poglavar Adolfo Nicolás,  pokrenuo 2009. godine. Također je potvrdio, uz zahvalnost svetom Ocu, i spremnost koju je Družba Isusova dobila od Pape za daljnje vodstvo PSMM-že, naglašavajući njezinu otvorenost u misijskom poslanju suosjećanja prema svijetu.

Voditelji i kordinatori susreta
P. Zvonko Vlah i Nelica Validžić
Razgovor i razmjena iskustava u radu 1
Razgovor i razmjena iskustava u radu 2

I na kraju susreta svi zajedno smo razmijenili iskustva rada i djelovanja. Na samoj završnici jedna od koordinatorica susreta izrekla je rečenicu koja nam je vratila osmjehe na naša lica, a to je da se vrećica sa poklonima pronašla u bazilici sv. Ivana Lateranskog i da njezini vlasnici mogu doći po nju…  I tu je Bog bio u svome djelovanju… Hvala Mu….

Blagdan Euharistijskog pokreta mladih “Ujedinjeni u tvojoj ljubavi”

U subotu poslijepodne, 29. lipnja, mladi ogranak Papine svjetske molitvene mreže pridružio se ovoj posebnoj svečanosti i zaključio ova dva dana proslave.

Naime EYM /kod nas poznat još i pod nazivom ‘KRIŽARI’/ je nastao kao ogranak Apostolata molitve 1915. i bio je potvrđen upravo na današnji dan /29.lipnja 1962. godine/. Međunarodni delegat podsjetio se na iskustvo učenika na putu prema Emausu: kad su čuli riječ Božju, prepoznali su ga, uskrslog, pri lomljenju kruha. A onda su izašli i širili radosnu vijest radošću koju donosi novi život u Kristu. Također je podsjetio kako je ovaj euharistijski događaj zapravo utkan u temelje EYM. U 20 sati, počeo je Festival u kojemu su mladi imali prilike očitovati kulturu i običaje zemalja iz kojih su došli.

Istoga dana obišli smo i mnogobrojne druge Bazilike i crkve u blizini te upotpunili taj dan a nakon povrata u hodočasnički dom imali smo svetu misu i otišli na počinak.

Bazilika Svetog Pavla Izvan Zidina
Molitva u Baziliki Svetog Pavla Izvan Zidina
Sveta Misa u domu Hrvatskih hodočasnika u kapelici

30.06.2019. (nedjelja)

Nedjeljni dan smo iskoristili za malo dulje spavanje.  Imali smo svet Misu u kapelici koju je predslavio p. Zvonko koji nam je približio nedjeljnu Božju riječ  te smo se nakon doručka uputili u obilazak ostalih znamenitosti Vatikana i samog Rima.

Nedjeljna misa s osobljem doma

U Papinskom sveučilištu Gregoriana dočekao nas je svojom ljubaznošću p.  Josip Jelenić koji nas je malo upoznao sa samim radom ove institucije te smo imali prilike zajednički objedovati u njihovim prekrasnim prostorima.

p. Zvonko Vlah, p. Josip Jelinić i Nelica Validžić obilazak Papinskog sveučilišta Gregoriana

Nakon ručka, ponuđene kave i soka nastavili smo daljnji obilazak znamenitosti od fontana, trgova ali i mnogih drugih mjesta koje je zaista trebalo vidjeti. Bili smo u Crkvi presvetoga imena Isusova (Chiesa del Santissimo Nome di Gesù) u Rimu, poznata pod nazivom “Chiesa del Gesù” ili još jednostavnije “Il Gesù”  koja je središnja crkva Družbe Isusove. Izgrađena je u duhu Tridentinskoga Sabora. Zahvaljujući p. Hrvoju Juki koji je tu na studiju pohodili smo sobe sv. Ignacija koje se nalaze na posljednjem katu isusovačke rezidencije koju je izgradio sv. Ignacije, utemeljitelj Družbe Isusove, te se uz razgovor i malo osvježili.

U sobi sv. Ignacija – Nelica, p. Zvonko, p. Hrvoje Juko i Darko
Naša Nelica u opuštenoj atmosferi

Nakon toga svoj put smo nastavili dalje sve do povratka u naš hodočasnički dom.

01.07.2019. (ponedjeljak)

Sve što je lijepo kratko traje te smo tako i mi zaključili svoj boravak u Rimu. Nakon mise i doručka uputili smo se prema Metrou gdje smo već svladali početničke poteškoće te se vlakom opet vratili do Trsta, a nakon toga automobilom vratili u Opatiju.

Nakon mise zajednička fotografija sa tetom Mirom koja nam je puno toga omogućila i olakšala tijekom boravka u domu
Fotografija u Metrou prije polaska prema Hrvatskoj

Sabirući naše dojmove od puta i proživljene dane zahvaljujemo prije svega dragom Bogu na milosti koju nam je udijelio te se nadamo da je ovaj doživljaj oplemenio svakog ponaosob i da smo napunili baterije za neke nove izazove koju su pred nama.

Hvala Nelica i hvala pater Zvonko.